10 nejčastějších chyb na e-shopu

Blogový článek

Máte vlastní e-shop a chcete mít spokojené zákazníky, kteří se k vám budou vracet? Vyhněte se nejčastějším chybám a buďte vždy o krok před konkurencí. Poradíme vám, jak na to.

Špatná kvalita produktových fotek 

Zákazníci na internetu nakupují hlavně očima a nemůžeme využít jiné smysly jako jsou hmat, čich, chuť, sluch. I proto je důležité, aby hlavní fotky byly kvalitně vyfoceny, a to ideálně s bílým pozadím bez textů. U dalšího výběru fotek můžete použít texty, fotografie z přírody s daným produktem a další.

Žádné konkurenční výhody e-shopu nebo sortimentu

V dnešní době je nejvíc důležitá odlišnost. Konkurence roste a je stále těžší se prosadit na trhu. Využijte nápady na konkurenční výhody e-shopu. Vyzkoušejte rychlejší dobu odeslání balíku oproti konkurenci, nižší ceny nebo širší sortiment než konkurence (to osobně nedoporučujeme), ekologické balení nebo personalizované nabídky a služby.

Nefunkční odkazy a chybějící informace

Chybějící nebo nefunkční odkazy a chybějící informace mohou zkomplikovat nákup a vést ke ztrátě zákazníků. Vždy se snažte poskytnout veškeré informace, které by mohly kupující zajímat. Kontrolujte i technickou funkčnost e-shopu a veškerých odkazů.

Špatná responzivita designu

E-shop by měl fungovat stejně dobře na všech zařízeních. Kromě pevného počítače a notebooků s odlišnými úhlopříčkami, také na mobilních telefonech a tabletech.

Nesrozumitelné ceny

Nesprávně zobrazené nebo nesrozumitelné ceny mohou zmást zákazníky a snížit šanci na prodej. Poskytněte kupujícím přesné a jasně srozumitelné informace.

Špatně napsané nebo chybějící popisy produktů

Špatné nebo chybějící popisy produktů mohou snížit důvěru zákazníků a odradit je od nákupu. Vypište benefity produktů, značky, možné použití, konkrétní rozměry a podobně. Je na místě vcítit se do potencionálního zákazníka a poté mu poskytnout veškeré informace, které vedou k nákupu.

Špatné zpracování objednávek 

Špatné zpracování objednávek může způsobit zbytečné zpoždění nebo dokonce ztrátu zákazníků. Celý proces zpracování by měl být přehledný a v ideálním případě co nejrychlejší.

Nedostatečná bezpečnost 

Nedostatečná bezpečnost může vést také ke ztrátě důvěry zákazníků a ohrozit jejich osobní údaje. Počítejte s tím, že jakmile ztratíte důvěru, jen těžko se vám bude získávat zpět.

Špatná zákaznická podpora

Špatná zákaznická podpora opět vede ke ztrátě zákazníků a snížení loajality. V mnoha případech je navíc zákaznická podpora a její odborný, ale i přátelský přístup tím prvním, s čím se potencionální zákazník setká.

Pomalá rychlost e-shopu

Průzkumy ukazují, že u každé sekundy navíc, kdy zákazník čeká, se zvyšuje šance, že nakoupí u konkurence. Zjistěte si rychlost eshopu na https://pagespeed.web.dev/

TIP: Kromě výše uvedeného můžou také špatně nastavené reklamy nebo špatně zvolená strategie velmi negativně ovlivňovat celkový zisk firmy. Využijte audit PPC kampaní zdarma a zjistěte, kde máte mezery v online marketingu.
Ohodnoťte článek
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Obsah článku

Podobné články