Obsah studie

VÝCHOZÍ POZICE

Projekt “Dovez to dál” se zabývá prodejem a dovozem aut ze zahraničí. Nejedná se pouze o prodej, ale o komplexní službu včetně poradenství. (www.doveztodal.cz)

  • Začátek spolupráce duben 2018
  • Klient za námi přišel, abychom vymysleli návrh, jak prodávat ojetá auta dovážená ze zahraničí
  • V počátku spolupráce byl neoptimalizovaný web
  • Cílem bylo přivést první prodeje, rychle a s omezeným rozpočtem, aby se celá firma i projekt nadechl a mohl přejít do růstové fáze.
  • Poměrně těžká výchozí pozice ve velmi konkurenčním oboru (sauto, aaaauto apod..) s omezeným rozpočtem, který nedává moc prostoru pro testování.

JAK JSME DOPADLI

  • 45 leadů (poptávek) v prvním měsící spolupráce
  • Splnili jsme cíl a překonali očekávání klienta po prvním měsíci vysoce nad rámec. S omezeným rozpočtem jsme dokázali realizovat kampaň v poměrně velmi konkurenčním prostředí a postavit klientovo podnikání do růstové fáze.

AKTUALIZACE 18.2.2019

K dnešnímu dni se nám povedlo obsadit hlavní klíčová slova “dovoz aut z německa” / “dovoz auta z německa” na první pozici v organickém vyhledávání v rámci naší SEO kampaně. Vyhledávanost jednoho takového klíčového slova je v jednotkách tisíc uživatelů z celé ČR za měsíc.

JAK JSME POSTUPOVALI

Během několika prvních sezení jsme vyslechli klientovy požadavky a očekávání, zjistili informace o tom, jak celý projekt funguje, rozanalyzovali jsme cílovou skupinu (persony) a s jakým rozpočtem můžeme pracovat. Na základě toho jsme začali s návrhem strategie.

  • Jelikož se v základu jednalo o prodej aut, uvědomili jsme si, že s omezeným rozpočtem nemůžeme konkurovat v rámci této marketingové komunikace gigantům, kteří již jsou na trhu (AAAUTOsautotipcars apod..)

     

  • Z tohoto důvodu jsme vytvořili komplet novou strategii a prodej aut jsme převedli na službu. Tímto jsme dosáhli výrazné odlišnosti od konkurence.

     

  • Nejdůležitější aspekt této změny zahrnovalo správné otextování webu (kreativní copywriting) tak, aby byla komunikovaná přesně taková zpráva a všechny benefity, na jaké chceme poukazovat v kampaních. Toto vyžadovalo poměrně velký kus kreativity.

     

  • Spolu s otextováním se pracovalo také na technické optimalizaci webu tak, ať je web jednoduše průchozí, jasný, zřetelný pro zákazníka a má všechny informace, které ho mohou zajímat. V rámci omezeného rozpočtu jsme nemohli věnovat moc času A/B testování a zvyšování konverzního poměru webu, tato činnost se bude dělat v následujících fázích spolupráce.

Dále jsme pokračovali:

  • Analýzou klíčových slov
  • Tvorbou struktury kampaní
  • Samotnou tvorbou akvizičních kampaní v Google Ads včetně reklamních textů
  • Tvorbou grafických kreativ
  • Tvorbou remarketingové kampaně v obsahové síti
  • Cenovou optimalizací po spuštění kampaní
  • Vyhodnocovánim, testovánim a reportovánim klientovi

JAK PROBÍHÁ KOMUNIKACE A REPORTOVÁNÍ

Správně nastavená komunikace je dle nás základní aspekt dobře fungující spolupráce.

Pravidelně zasíláme velký souhrnný report s komentářem na konci každého měsíce. V průběhu spolupráce a také v rámci měsíčního reportu se potkáváme osobně, kdy také společně plánujeme další aktivity a získáváme oboustranné podněty a nápady.

V rámci komunikace se snažíme být v pozici partnera, lépe řečeno externí součástí firmy zastupující částečně marketingové oddělení, než-li jako klasický dodavatel služeb. Věříme, že jedna z velkých přidaných hodnot spolupráce s dobrým marketingovým týmem je právě odlišný pohled na věc, možnost zpětné vazby a nový vítr do plachet.

Ukázka vzorového (fiktivního) příkladu souhrnného reportu, který vypracováváme na konci každého měsíce pro všechny naše klienty.

Ukázka (vzorového) interaktivního “live” přehledu, který pro naše klienty (zejména e-shopy) připravujeme v GDS.