Obsah studie

VÝCHOZÍ POZICE

Projekt Maxidodavky vedený společností Virtual Market, s.r.o. se zaměřuje na pronájem dodávek v Brně a jeho blízkém okolí.

  • Začátek spolupráce září 2017
  • Klient stagnoval v rámci organických neplacených výsledků Googlu pro hlavní klíčové slova. Placené vyhledávání mělo v tomto oboru poměrně vysoké ceny za kliknutí, z tohoto hlediska se také vyplatila investice do SEO kampaně formou úspory za celkovou návštěvnost.
  • Cílem bylo přijít s řešením, jak se dostat na vyšší pozice pomocí SEO v rámci lokálních výsledků vyhledávání pro danou lokalitu (Brno).

JAK JSME DOPADLI

 
Porovnání pozic ve vyhledávači Google oproti počátku spolupráce.
  • Obsazení horních pozic vyhledávání pro všechny hlavní lokální klíčové slova spolu s výsledky v mapách.
  • Během 3 měsíců se nám povedlo s naší “mikro site” předběhnout v organických výsledcích vyhledávání hlavní web. (Web stagnoval několik let na pozicích)
  • Kompletní dominance první stránky výsledku vyhledávání Googlu. Placená pozice skrze PPC – AdWords kampaně, 1. organická pozice pro mikro-site, 4. organická pozice pro původní web a 1. pozice v mapách (lokální map-pack). Viz. foto níže.

JAK JSME POSTUPOVALI

Nejprve jsme dostali přístupy pro stávající webovou stránku. Web jsme zanalyzovali a navrhli určité změny v rámci on-page SEO optimaliazce. Zjistili jsme následující:

  • Na webu byly prováděny takzvané “blackhatSEO” techniky porušující pravidla Googlu (Google webmaster guidelines).
  • Na webu bylo tisíce odkazů z různých podivných zdrojů.
  • Web stagnoval jak v lokálním vyhledávání tak také v Google mapách.

Navrhli jsme nepokračovat v linkbuildingových aktivitách na aktuálním webu a pokračovat tvorbou nového webu (mikro site). S tímto novým webem následně umístit dané pozice a těžit tak z umístění dvou webů v organických výsledcích vyhledávání (vyšší celkové CTR).

Postup byl následující:

  • lokální analýza klíčových slov
  • vytvořili jsme “lead generation” mikro site na nové čisté doméně
  • tvorba struktury a obsahu webu dle analýzy klíčových slov
  • copywriting – sepsání obsahu na základě analýzy klíčových slov
  • “on-page” optimalizace webu (technické SEO)
  • optimalizace GMB (Google My Business – Google Moje Firma)
  • spuštění linkbuildingových aktivit za účelem umístění se v rámci lokálních výsledků vyhledávání, tedy i v mapách (tvorba zpětných odkazůcitacízmínek a recenzí)
  • pravidelné vyhodnocování veškerých aktivit, měření a reporting
 
Ukázka nové “mikro–site” na čisté doméně, kterou jsme pro klienta vytvořili.

JAK PROBÍHÁ KOMUNIKACE A REPORTOVÁNÍ

Správně nastavená komunikace je dle nás základní aspekt dobře fungující spolupráce.

Pravidelně zasíláme velký souhrnný report s komentářem na konci každého měsíce. V průběhu spolupráce a také v rámci měsíčního reportu se potkáváme osobně, kdy také společně plánujeme další aktivity a získáváme oboustranné podněty a nápady.

V rámci komunikace se snažíme být v pozici partnera, lépe řečeno externí součástí firmy zastupující částečně marketingové oddělení, než-li jako klasický dodavatel služeb. Věříme, že jedna z velkých přidaných hodnot spolupráce s dobrým marketingovým týmem je právě odlišný pohled na věc, možnost zpětné vazby a nový vítr do plachet.

Ukázka vzorového (fiktivního) příkladu souhrnného reportu, který vypracováváme na konci každého měsíce pro všechny naše klienty.

Ukázka (vzorového) interaktivního “live” přehledu, který pro naše klienty (zejména e-shopy) připravujeme v GDS.