VÝCHOZÍ POZICE
Projekt Maxidodavky vedený společností Virtual Market, s.r.o. se zaměřuje na pronájem dodávek v Brně a jeho blízkém okolí.
- Začátek spolupráce září 2017
- Klient stagnoval v rámci organických neplacených výsledků Googlu pro hlavní klíčové slova. Placené vyhledávání mělo v tomto oboru poměrně vysoké ceny za kliknutí, z tohoto hlediska se také vyplatila investice do SEO kampaně formou úspory za celkovou návštěvnost.
- Cílem bylo přijít s řešením, jak se dostat na vyšší pozice pomocí SEO v rámci lokálních výsledků vyhledávání pro danou lokalitu (Brno).
JAK JSME DOPADLI
- Obsazení horních pozic vyhledávání pro všechny hlavní lokální klíčové slova spolu s výsledky v mapách.
- Během 3 měsíců se nám povedlo s naší “mikro site” předběhnout v organických výsledcích vyhledávání hlavní web. (Web stagnoval několik let na pozicích)
- Kompletní dominance první stránky výsledku vyhledávání Googlu. Placená pozice skrze PPC – Ads kampaně, 1. organická pozice pro mikro-site, 4. organická pozice pro původní web a 1. pozice v mapách (lokální map-pack). Viz. foto níže.
JAK JSME POSTUPOVALI
Nejprve jsme dostali přístupy pro stávající webovou stránku. Web jsme zanalyzovali a navrhli určité změny v rámci on-page SEO optimaliazce. Zjistili jsme následující:
- Na webu byly prováděny takzvané “black–hatSEO” techniky porušující pravidla Googlu (Google webmaster guidelines).
- Na webu bylo tisíce odkazů z různých podivných zdrojů.
- Web stagnoval jak v lokálním vyhledávání tak také v Google mapách.
Navrhli jsme nepokračovat v linkbuildingových aktivitách na aktuálním webu a pokračovat tvorbou nového webu (mikro site). S tímto novým webem následně umístit dané pozice a těžit tak z umístění dvou webů v organických výsledcích vyhledávání (vyšší celkové CTR).
Postup byl následující:
- lokální analýza klíčových slov
- vytvořili jsme “lead generation” mikro site na nové čisté doméně
- tvorba struktury a obsahu webu dle analýzy klíčových slov
- copywriting – sepsání obsahu na základě analýzy klíčových slov
- “on-page” optimalizace webu (technické SEO)
- optimalizace GMB (Google My Business – Google Moje Firma)
- spuštění linkbuildingových aktivit za účelem umístění se v rámci lokálních výsledků vyhledávání, tedy i v mapách (tvorba zpětných odkazů, citací, zmínek a recenzí)
- pravidelné vyhodnocování veškerých aktivit, měření a reporting
JAK PROBÍHÁ KOMUNIKACE A REPORTOVÁNÍ
Správně nastavená komunikace je dle nás základní aspekt dobře fungující spolupráce.
Pravidelně zasíláme velký souhrnný report s komentářem na konci každého měsíce. V průběhu spolupráce a také v rámci měsíčního reportu se potkáváme osobně, kdy také společně plánujeme další aktivity a získáváme oboustranné podněty a nápady.
V rámci komunikace se snažíme být v pozici partnera, lépe řečeno externí součástí firmy zastupující částečně marketingové oddělení, než-li jako klasický dodavatel služeb. Věříme, že jedna z velkých přidaných hodnot spolupráce s dobrým marketingovým týmem je právě odlišný pohled na věc, možnost zpětné vazby a nový vítr do plachet.