Jak zjistit návštěvnost na webu

Obsah článku

Zajistit svému webu vysokou návštěvnost je dnes cílem každé firmy. Avšak, ne každý těmto věcem rozumí, proto jsme pro vás připravili tento článek. Najdete v něm informace o návštěvnosti webu a jeho měření

Co vlastně taková návštěvnost na webu znamená? 

Zjistí nám, kolik potenciálních zákazníků “brouzdalo” na našich stránkách. Ukáže vám odchozí návštěvy, které mohou pomoci k správným úpravám webu. Můžete tak předcházet odchodům ze stránek a vytvořit je efektivnější.

Ovšem existuje zde tzv.”bot”, který dokáže vaši návštěvnost zkreslovat, také může poškodit pověst vašeho webu, viditelnost na Googlu a celkovou autoritu domény. Je proto dobré udělat proti němu potřebná opatření. 

Webová analytika

K tomu, abychom zjistili vše o návštěvnosti našich stránek, potřebujeme provést webovou analytiku. Ta nám nám změří různé aspekty, aby se zjistilo, které z nich napomáhají k dosažení obchodních cílů. Budete tak znát pohyb zakazníka, od vstupu na stránky po konverzi, tedy po nákup vašeho zboží či služby. 

Mezi nejpoužívanější softwary na webovou analytiku patří:

  • Google Analytics
  • IBM Digital Analytics
  • Adobe Omniture

Nejpopulárnějším nástrojem pro analýzu je Google Analytics. Díky své jednoduchosti a neplacené verzi se stal velmi oblíbeným. Snadno se na něj napojíte a z jeho metrik získáte mnoho užitečných údajů, jak demografických, tak geografických. Proto je vhodné využívat zmíněné softwary od založení webu, pro sběr dat, se kterými budete následně pracovat.

Metriky, které se vám budou hodit:

  • Počet návštěvníků webových stránek – udává kolik uživatelů navštívilo web
  • Průměrný počet zobrazených stránek na jednoho návštěvníka – značí, že zákazníky váš web zaujal nebo naopak.
  • Průměrná doba návštěvy – Čas který stráví zákazník na vašich stránkách. Čím více času, tím více se zajímá o vaše zboží či služby a je zde pravděpodobnější nákup.
  • Průměrné trvání stránky –  čím více zobrazených stránek tím, lépe pro vás.
  • Nejžádanější stránky
  • Nejžádanější vstupní stránky –  zjistíte která stránka je pro návštěvníky nejatraktivnější
  • Nejžádanější výstupní stránka –  Ta vám může pomoci najít špatné stránky z jejich chyb se můžete po naučit
  • Nejlepší cesty –  Hlavní cesty vám označí jak zákazník prochází webem

Pokud byste chtěli zjistit údaje týkající se proklikovosti vašich návštěvníků, můžete využít PPC (pay-per-klik, tedy platba za kliknutí), tedy kolik lidí se skrz zobrazenou reklamu dostalo na váš web. Čím, vyšší je, tím lépe, znamená to, že jste zákazníka zaujali a chce se o vás dozvědět více.

Naopak pokud byste měli problém s odchodem návštěvníků vašeho webu, můžete využít metriku v podobě tzv. bounce rate. Ta udává kolik lidí okamžitě opustilo stránku po kliknutí na reklamu. Pokud je tento údaj vysoký, bude třeba uvažovat nad obsahem v reklamách.

V dnešní době je konkurence na internetu opravdu obrovská, proto se vyplatí vložit do online marketingu mnoho úsilí. Pokud se ovšem v těchto věcech nevyznáte, investujte do marketingové firmy. Pokud bude proveden kvalitně, tak vás přiblíží zase blíže k vašim cílům.

Podobné články

Komentáře

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *